Read Post ›

„Cabview” Chabówka-Nowy Sącz po raz trzeci, ale czy ostatni?

Wielkimi krokami zbliża się modernizacja linii 104 Chabówka-Nowy Sącz. Wraz z nią linia straci swój zabytkowy charakter. Wzrośnie za to prędkość przejazdu, na linię wróci normalny ruch pasażerski i towarowy. Nadchodząca modernizacja skłoniła wiele osób do udokumentowania unikalnego, zabytkowego charakteru szlaku. My również jesteśmy w tej grupie. Stąd też pomysł na nagranie filmu z perspektywy […]

Read Post ›

Linia Chabówka-Nowy Sącz w deszczowej scenerii

Modernizacja linii nr 104 Chabówka-Nowy Sącz zbliża się wielkimi krokami. Podniesiona zostanie prędkość przejazdu. Odbędzie się to kosztem jej zabytkowego charakteru. Obecnie na linii prowadzony jest okazjonalny ruch turystyczny i towarowy. Nadchodząca modernizacja skłoniła nas do udokumentowania dotychczasowego, zabytkowego charakteru linii. Pomysł zrealizowaliśmy poprzez nagranie filmu z perspektywy maszynisty pociągu (tzw. film cabview). Okazją do […]

Read Post ›

Lokomotywa spalinowa ST43

Lokomotywy serii ST43 były budowane w Rumunii z wykorzystaniem Szwajcarskiej dokumentacji. Są to lokomotywy spalinowe, sześcioosiowe z przekładnią elektryczną. ST43-01 Egzemplarz znajdujacy się w Skansenie jest w trakcie renowacji i wkrótce zostanie udostępniony zwiedzającym. ST43-01 w lokomotywowni Jasło przed wysłaniem do Skansenu w Chabówce. Fotografia opublikowana dzięki uprzejmości Autora © Jarosław Dominik Stawarz. Wspomnienie serii […]

Read Post ›

Spalinowy wagon motorowy SN61

Spalinowe wagony silnikowe serii SN61 były przeznaczone do obsługi pociągów podmiejskich i szybkich ekspresów. Na obu końcach wagonu umieszczono stanowiska sterownicze, dzięki czemu wagon może poruszać się bez obracania w obu kierunkach z jednakowymi szybkościami. Zastosowano w nim elektropneumatyczne, zdalne trzykrotne urządzenie sterownicze, umożliwiające sterowanie z jednego stanowiska dwoma lub trzema pracującymi wagonami silnikowymi. W […]