Parowozy tej serii były ulepszoną odmianą austriackiej serii 329 oznaczoną jako seria 429. Podstawową różnicą w stosunku do oryginału było zastosowanie pary przegrzanej. Parowozy były budowane w fabryce StEG Wien w latach 1909-1917 (niektóre źródła podają rok 1918 jako termin zakończenia produkcji). Wybudowano 57 sztuk odmiany z suwakami tłokowymi przy cylindrze wysokoprężnym, lub z płaskimi przy niskoprężnymi. Ponadto wybudowano 126 sztuk z obydwoma suwakami tłokowymi i 196 sztuk z silnikiem parowym bliźniaczym. Na PKP w 1926 roku pracowało 106 lokomotyw tej serii. Nieliczne egzemplarze pracowały po wojnie, ostatnie z nich wycofano z eksploatacji w 1966roku.
Ol12-7
Prezentowany egzemplarz został wyprodukowany w 1912 roku. W 1993 roku został przywrócony do pełnej sprawności przez ZNTK w Pile.
Dane techniczne:
Średnica kół napędowych: 1625 mmNadciśnienie w kotle: 15 atPowierzchnia rusztu: 3,0 2Powierzchnia ogrzewalna kotła: 119,6 m2Masa w stanie próżnym: 55,8 tMasa służbowa: 61,2 tPrędkość maksymalna:80 km/h
Tender serii 16C11
Pojemność skrzyni węglowej:16,0 tPojemność skrzyni wodnej:6,0 m3Masa w stanie próżnym:17,0 tMasa służbowa:39,0 t

Fotorelacje:
Ol12-7 podczas przejazdu specjalnego towarzyszącego Paradzie Parowozów Wolsztyn 2014. Fotografia dzięki uprzejmości Autora (c) Dirk Voigt.
Ol12-7 podczas przejazdu specjalnego towarzyszącego Paradzie Parowozów Wolsztyn 2014. Fotografia dzięki uprzejmości Autora (c) Dirk Voigt.
Ol12-7 podczas przejazdu specjalnego towarzyszącego Paradzie Parowozów Wolsztyn 2014. Fotografia dzięki uprzejmości Autora (c) Dirk Voigt.
Ol12-7 podczas przejazdu specjalnego towarzyszącego Paradzie Parowozów Wolsztyn 2014. Fotografia dzięki uprzejmości Autora (c) Dirk Voigt.
Ol12-7 podczas przejazdu specjalnego towarzyszącego Paradzie Parowozów Wolsztyn 2014. Fotografia dzięki uprzejmości Autora (c) Dirk Voigt.
Odbudowa Ol12-7 w ZNTK Piła
Po dwudziestoletnim postoju jako eksponat parowóz Ol12-7 został odbudowany w 1993roku. Prace przeprowadzono w nieistniejącym już ZNTK Piła. Fotografie dzięki uprzejmości Autora ©Ryszard Smulkowski.
Ol12-7 bezpośrednio po przewiezieniu do ZNTK Piła. 22.11.1992. Fot.: Ryszard Smulkowski.
Odbudowa Ol12-7 w ZNTK Piła. 02.08.1993. Fot.: Ryszard Smulkowski.
Odbudowa Ol12-7 w ZNTK Piła. 07.07.1993. Fot.: Ryszard Smulkowski.
Odbudowa Ol12-7 w ZNTK Piła. 07.08.1993. Fot.: Ryszard Smulkowski.
Odbudowa Ol12-7 w ZNTK Piła. 07.08.1993. Fot.: Ryszard Smulkowski.
Odbudowa Ol12-7 w ZNTK Piła. 07.08.1993. Fot.: Ryszard Smulkowski.
Pierwsze rozpalenie Ol12-7 po odbudowie. 20.08.1993. Fot.: Ryszard Smulkowski.
Pierwsze rozpalenie Ol12-7 po odbudowie. 20.08.1993. Fot.: Ryszard Smulkowski.
Pierwsze rozpalenie Ol12-7 po odbudowie. 20.08.1993. Fot.: Ryszard Smulkowski.
Pierwsze rozpalenie Ol12-7 po odbudowie. 20.08.1993. Fot.: Ryszard Smulkowski.
Pierwsze rozpalenie Ol12-7 po odbudowie. 20.08.1993. Fot.: Ryszard Smulkowski.
Ol12-7 jazda próbna po odbudowie. 28.08.1993. Fot.: Ryszard Smulkowski.
Ol12-7 jazda próbna po odbudowie. 28.08.1993. Fot.: Ryszard Smulkowski.
Ol12-7 jazda próbna po odbudowie. 28.08.1993. Fot.: Ryszard Smulkowski.
Ol12-7 jazda próbna po odbudowie. 28.08.1993. Fot.: Ryszard Smulkowski.
Ol12-7 jazda próbna po odbudowie. 28.08.1993. Fot.: Ryszard Smulkowski.
Ol12-7 jazda próbna po odbudowie. 28.08.1993. Fot.: Ryszard Smulkowski.
Ol12-7 jazda próbna po odbudowie. 28.08.1993. Fot.: Ryszard Smulkowski.
Ol12-7 jazda próbna po odbudowie. 28.08.1993. Fot.: Ryszard Smulkowski.
Ol12-7 jazda próbna po odbudowie. 28.08.1993. Fot.: Ryszard Smulkowski.
Ol12-7 jazda próbna po odbudowie. 28.08.1993. Fot.: Ryszard Smulkowski.
Ol12-7 jazda próbna po odbudowie. 28.08.1993. Fot.: Ryszard Smulkowski.
Ol12-7 jazda próbna po odbudowie. 28.08.1993. Fot.: Ryszard Smulkowski.
Kalisz Pomorski: Ol12-7 jazda próbna po odbudowie. 28.08.1993. Fot.: Ryszard Smulkowski.
Ol12-7 jazda próbna po odbudowie. 28.08.1993. Fot.: Ryszard Smulkowski.
Ol12-7 jazda próbna po odbudowie. 28.08.1993. Fot.: Ryszard Smulkowski.
Ol12-7 jazda próbna po odbudowie. 28.08.1993. Fot.: Ryszard Smulkowski.
Ol12-7, SP32-094, T448P-051, SM42-24 w ZNTK Piła 01.09.1993. Fot.: Ryszard Smulkowski.