Pociąg z dwoma parowozami Ty2-911 i Ty2-953 na linii Chabówka-Nowy Sącz – FOTORELACJA
To był jeden z najbardziej spektakularnych przejazdów na linii 104.
Ty2-953 to jeden z kilku parowozów tej serii znajdujący się w zbiorach Skansenu w Chabówce.
To był jeden z najbardziej spektakularnych przejazdów na linii 104.
W weekend 28/29 sierpnia 2010 r. odbyła się szósta Parowozjada. Tradycyjnie z okazji Parowozjady uruchomiono pociągi retro. Fotografie dzięki uprzejmości Autora ©Szymon Jurkowski.
W sobotę 29 kwietnia 2006 roku odbyła się, zorganizowana przez PKP CARGO S.A., trzynasta już, cykliczna impreza dla miłośników parowozów pod nazwą „PARADA PAROWOZÓW – Parowozowy Show – Wolsztyn 2005”. Chabówkę reprezentowały parowozy Okz32-2, Tr12-25 i Ty2-953. W Paradzie brały udział parowozy z Wolsztyna Pm36-2, Pt47-112, Ol49-23, Ol49-111, Tr5-65, Ok22-31 oraz parowozy niemieckie: 03 2204-0 […]
Poniżej kilka fotografii taboru przygotowanego na potrzeby filmu pt. „Boże skrawki” (tyt. org. „The Edges of the Lord”). Plan zdjęciowy był niedostępny dla dziennikarzy. Przedstawiamy za to fotografie przemalowanej lokomotywy i wagonów wraz z zakresem adaptacji (z zachowaniem oryginalnej pisowni zlecenia…). Początkowo-zgodnie z zaleceniem-ze składem miała pojechać lokomotywa Ty2-911, dla niej więc przygotowano szablony do […]
Po sukcesie pierwszej edycji Parowozjady PKP Cargo S.A. w którego strukturach znajduje się Skansen zorganizowało drugą edycję imprezy, która odbyła się 29 lipca 2006roku. Centralnym punktem imprezy był Skansen w Chabówce na którego terenie zorganizowano prezentacje parowozów, zawody drużyn parowozowych oraz pokaz obrządzanie parowozu (m.in. nawęglania). Na stacji Rabka-Zaryte zorganizowano pokaz zabytkowych składów. W Parowozjadzie […]
Poranny pociąg retro towarzyszący Parowozjadzie’2006 z parowozem Ty2-953.
W dniu 15.02.2001 został uruchomiony pociąg specjalny który zawiózł gości na konferencję do Zakopanego. Skład zestawiono z parowozu Ty2-953 i trzech wagonów retro. Z Zakopanego do Chabówki skład powrócił pusty.
Parowozy tego typu były budowane dla zapewnienia transportu na terenach okupowanych przez Niemcy w okresie II wojny światowej jako seria BR52. Z uwagi na szybkość produkcji i brak materiałów konstrukcję uproszczono usuwając drugą piasecznicę, podgrzewacz z oczyszczaczem wody i inne. W stosunku do wzorcowego modelu serii BR50 zlikwidowano jedno okno boczne. Pomimo daleko idących uproszczeń […]