Otwarcie Skansenu w Chabówce-fotorelacja
Skansen taboru kolejowego w Chabówce uroczyście otwarto 11 czerwca 1993 roku. Fotografie dzięki uprzejmości Autora ©Ryszard Smulkowski.
Nowa zawartość umieszczona z okazji odsłony nowej wersji parowozy.pl
Skansen taboru kolejowego w Chabówce uroczyście otwarto 11 czerwca 1993 roku. Fotografie dzięki uprzejmości Autora ©Ryszard Smulkowski.
Tabor ze Skansenu w Chabówce był używany przy zdjęciach do wielu filmów.
Fotografie dzięki uprzejmości Autora © Michał Affeltowicz
Z okazji 55-tej rocznicy elektryfikacji linii kolejowej do Wieliczki Koleje Małopolskie uruchomiły pociąg złożony z zabytkowych wagonów i elektrowozu EU06-01 ze zbiorów Skansenu w Chabówce. Fotografie dzięki uprzejmości Autora © Michał Wojtaszek / www.psmkms.krakow.pl
Nowosądeckie Stowarzyszenie Miłośników Kolei uruchomiło 22 lutego 2015r pociąg retro Chabówka-Zakopane-Chabówka. W Zakopanym przygotowano liczne atrakcje dla uczestników przejazdu. Organizator zapewnił dojazd i powrót autokarami dla uczestników z Nowego Sącza. Fotografie umieszczone dzięki uprzejmości Autora ©Łukasz Alczewski.
W weekend 5-6 kwietnia 2014 roku na malowniczej trasie Chabówka – Nowy Sącz przejechał zabytkowy skład zestawiony z parowozu Ty42-107 i trzech „ryflaków” (wagonów Bhixt – jednego typu 43A i dwóch typu 101A). Zamawiającym było Towarzystwo Przyjaciół Wolsztyńskiej Parowozowni. Fotografie umieszczone dzięki uprzejmości Autora ©Łukasz Alczewski.
W latach 1967-1978 Fablok Chrzanów wyprodukował 268 egzemplarzy serii SP42 będących modyfikacją lokomotywy manewrowej serii SM42. Główna różnica sprowadzało się do zabudowy kotła parowego do ogrzewania wagonów pasażerskich. Lokomotywa ta wyposażona jest w przekładnie elektryczną (tak samo jak pierwowzór-seria SM42) ale ogrzewanie składu odbywa się za pośrednictwem pary, tak samo jak w parowozie. Rozwiązanie to […]
English Electric wyprodukowała serię normalnotorowych uniwersalnych lokomotyw elektrycznych, oznaczonych w Polsce jako seria EU06. Lokomotywy tej serii dostarczono na PKP w ilości 20 egzemplarzy. W oparciu o dokumentację techniczną serii EU06 uruchomiono krajową produkcję (na podstawie licencji) serii EU07, co otworzyło trakcji elektrycznej drogę do rozwoju na całej sieci PKP.. EU06-01 Lokomotywa pracowała na PKP […]
Lokomotywy tej serii skonstruowano dla pociągów towarowych, pozostawiając możliwość ogrzewania wagonów osobowych. Lokomotywę zaprojektowano w 1957 roku w Centralnym Biurze Konstrukcyjnym Taboru Kolejowego w Poznaniu, część elektryczna jest wzorowana na radzieckiej konstrukcji WŁ22M. Producent oznaczył lokomotywę jako 3E natomiast na PKP oznaczono je najpierw serią E500, potem E06 a po wprowadzeniu normy RN-58/MK0001-serią ET21. W […]
Lokomotywy elektrzcyne serii EU07 były produkowane na licencji angielskiej lomotywy EU06 (dostarczonej na PKP w ilości 20 egzemplarzy). Kwestia realizacji umowy licencyjnej przez wrocławski Pafawag jest niejasna, wprowadzono bowiem wiele zmian w stosunku do pierwowzoru. W Pafawagu w latach 1965-1974 powstało łącznie 240 sztuk lokomotyw tej serii. W zakładach HCP po 1983 roku powstały lokomotywy […]
Parowozy serii Ty42 były budowane w Polskich zakładach w oparciu o dokumentację parowozów serii Ty2. W Skansenie zachowano dwa parowozy tej serii: Ty42-19 oraz czynny Ty42-107. Wygląd i parametry techniczne są takie same jak w przypadku parowozów serii Ty2. Ty42-19 Parowóz został wyprodukowany w 1945roku w Chrzanowskim Fabloku, do Chabówki trafił w 1998roku. Ty42-107 Parowóz […]